Maści dla sportowców

by - 20:24



Dziś opiszę Wam własne doświadczenia z różnymi maściami przeciwbólowymi. Oczywiście będą to subiektywne odczucia i pamiętajcie, że na każdego działa co innego i kiedy koleżanka mówi, że np. ten specyfik jest cudowny i od razu pomógł, niekoniecznie musi zadziałać u Was. Najlepiej jest samemu przetestować co jest dla nas najskuteczniejsze i połączyć wszystkie metody leczące i niwelujące ból razem. Kiedy nastąpi kontuzja najlepiej najpierw sięgnąć po lód - obkurczy on naczynia krwionośne, zmniejszając obrzęk. Po upływie 48 godzin, dobrze jest zadziałać rozgrzewająco co zwiększy przepływ krwi dzięki czemu wspomożemy gojenie. Kiedy już sięgacie po maść pamiętajcie też o tym, że różne leki zawierają różne substancje czynne i np. tabletki które łykamy na ból głowy mogą mieć tę samą substancję, co żel, którym smarujemy nogę i nie powinno się powielać tej samej substancji czynnej. Poniżej przedstawię Wam kilka popularnych maści i moje doświadczenia z nimi związane

  • Dicloziaja - Generalnie w ulotce we wskazaniach jest leczenie ograniczonych i łagodnych postaci zapalenia stawów, ograniczonych stanów zapalnych tkanek miękkich, bólu pleców, pourazowych stanów zapalnych ścięgien, więzadeł, mięśni oraz stawów w wyniku skręcenia, stłuczenia i nadwerężeń. U mnie ta maść sprawdza się słabo. Substancją czynną jest diklofenak. Cena za duże opakowanie jest dość niska, ok. 10 zł 

  • Olfen - lepszy od Dicloziai ale nadal nie dość dobry na poważniejsze kontuzje. Używałam go na rehabilitacji i sprawdzał się w takim połączeniu. Wskazany w: chorobach reumatoidalnych, chorobach zwyrodnieniowych stawów, bólach korzeniowych, zapaleniach nerwów i nerwobólach, stanach pourazowych (zapalenie, obrzęk po skręceniach, przeciążeniach, stłuczeniach). Znajduje zastosowanie w leczeniu umiejscowionych zmian gośćcowych (zapalenie kaletki maziowej, zespół bolesnego barku, zapalenie pochewek ścięgnistych, zapalenie okołostawowe). Również zawiera diclofenak. Cena za opakowanie ok 15 zł 

  • Fastum - zdaje się, że najlepsza jaką do tej pory stosowałam, jednak jest na receptę. Wskazania: bólach mięśniowo-szkieletowych spowodowanych urazami, np. kontuzjami związanymi z uprawianiem sportu, urazami stawów z naderwaniem więzadeł bez zwichnięcia, uszkodzeniami ścięgien i mięśni wskutek nadmiernego wysiłku. Miejsca smarowane maścią nie powinny być wystawiane na działanie promieni słonecznych nawet do dwóch tygodni! Zawiera ketoprofen.  Cena niestety wysoka - ok. 20 zł

  •  Traumon - słabo na mnie działa, zauważyłam, że dostaję go zawsze od ortopedów z NFZ, zastanawiam się dlaczego? Zawiera etofenamat. Cena ok. 15 zł 

  • Naproksen -  zawiera oczywiście naproksen jako substancję czynną :) Wskazany na bóle pochodzenia reumatycznego: stawów, mięśni, ścięgien, bóle pourazowe wskutek: stłuczeń, naderwań, zwichnięć. Całkiem niezłe działanie, cena ok. 10 zł

  • Nurofen - substancją czynną jest tutaj ibuprofen, na lekkie przeciążenia wydaje mi się dobry. Wskazania: zapalenia stawów, skręcenia, nadwerężenia, urazy sportowe. Cena ok. 10 zł

  • Dip-rilif - próbowałam od koleżanki i efekt naprawdę fajny. Daje miłe uczucie chłodzenia i całkiem dobrze działa przeciwbólowo. Zawiera ibuprofen. Cena to ok. 15 zł

  • Bengay - powiem tak - wyjątkowo mocno grzeje :) Dobra na przemęczone mięśnie, rozluźnia. Jednak jej działanie to przede wszystkim maskowanie bólu a nie leczenie. Cena ok. 12 zł

  •  Voltaren - w miarę nieźle działa. Kiedy stosowałam go razem z rehabilitacją, byłam  zadowolona z efektu. Cena ok. 20 zł
Mój nowo odkryty patent na maści jest taki, żeby na Bengay kłaść inną maść, ponieważ Ben ułatwia wchłanianie, mam wrażenie, że wtedy działam podwójnie ;) Można też w początkowej fazie smarować Aescin (ma heparynę która zmniejsza obrzęki; ja akurat miałam w tabletkach). Dodatkowo kiedy bardzo mnie bolała noga łykałam ibuprom (ibuprofen) i smarowałam naproksenem, żeby działać dwoma substancjami na raz.
Jeśli szukacie większego spisu maści przeciwzapalnych, znajdziecie go tutaj: http://bieganie.pl/?show=1&cat=3&id=1187

Alergicy (np. uczuleni na aspirynę lub inne niesteroidowe leki przeciwzapalne) muszą uważać i czytać dokładnie listę składników,  dużo maści (w tym Bengay), zawiera salicylan metylu, który jest podobny do aspiryny.

You May Also Like

1 komentarze

  1. Szukanie sauny Cię przerosło? Sprawdź www.infraline.pl - mają ogromny wybór produktów o wysokiej renomie.

    OdpowiedzUsuń

Tutu Mansion. Obsługiwane przez usługę Blogger.