Spotkania Baletowe 2017

by - 13:07




Już od wczoraj możemy świętować, bowiem zaczęły się Łódzkie Spotkania Baletowe! Jest to wydarzenie na skalę krajową, dzięki któremu możemy podziwiać zagraniczne zespoły i międzynarodowe gwiazdy tańca. W tym roku Teatr Wielki w Łodzi będzie gościć English National Ballet, Akram Khan Company, Acosta Danza, RUBBERBANDance group, BejingDance oraz tradycyjnie ujrzymy nową produkcję Teatru Wielkiego.

Festiwal zainaugurował spektakl English National Ballet Ballet Bold, widzowie będą mieli okazję zobaczyć również Korsarza w wykonaniu tego zespołu.
Akram Khan Company przedstawi Until The Lions,
Acosta Danza zaprezentuje Debut,
RUBBERBANDdance zatańczy VIC'S MIX,
BejingDance pokaże Beyond the Horizon,
natomiast w tym roku Teatr Wielki w Łodzi wystawi Spartakusa, miałam nieśmiałą nadzieję, że będzie to wersja "nienowoczesna", niestety będzie inaczej. Dobrze jednak, że dzięki temu festiwalowi mamy okazję w Łodzi podziwiać raz na dwa lata jakąś dużą klasyczną produkcję. Cieszę się, że akurat w Łodzi ktoś wpadł na ten pomysł by organizować ten festiwal, dzięki temu miałam okazję oglądać takie spektakle i gwiazdy jakich normalnie w naszym mieście nie można uświadczyć. Dwa lata temu gościliśmy Sylvie Guillem z pożegnalnym repertuarem (jakże się cieszę, że mogłam ją oglądać!), Les ballets de Monte Carlo -  w widowiskowym połączeniu nowoczesności z Jeziorem Łabędzim, oraz Teatr alla Scalla w najbardziej popisowych i trudnych wariacjach! Cóż to była za uczta dla ducha i oczu! Do tej pory wzdycham z rozrzewnieniem na samo wspomnienie, była to najlepsza rzecz jaką widziałam na żywo. Mam nadzieję, że i w tym roku festiwal mnie czymś zaskoczy i nasyci na kolejne dwa lata oczekiwań.

Ja z tego całego zestawu najbardziej oczekuję Korsarza z Tamarą Royo i Until The Lions, a wy? ENB przyjechał z własną scenografią, co było zapewne nie lada wyzwaniem logistycznym! Ciekawostka - projektował ją  Bob Ringwood znany w hollywood autor kostiumów do filmu Batman oraz Batman Returns (oba w reż. Tima Burtona).

Repertuar oraz więcej informacji o tegorocznych ŁSB możecie znaleźć tutaj: Repertuar ŁSB

You May Also Like

0 komentarze

Tutu Mansion. Obsługiwane przez usługę Blogger.