Czarnogóra - bałkańskie Włochy

by - 16:48



W zeszłym roku odwiedziłam Chorwację, ale ilość turystów przyprawiła mnie tam o zawrót głowy. W tym roku postanowiłam pojechać nieco dalej i zwiedzić tajemniczy kraj o nazwie Montenegro :) Powiem Wam, że nie żałuję tej decyzji!
W dużym skrócie: Czarnogóra to góry i morze. Czy może być coś piękniejszego niż połączenie tych dwóch rzeczy? Przypomina mi trochę Włochy nie tylko ze względu na tereny ale także wszechobecny bałagan i specyficzny typ myślenia :) Jedyne co w tym kraju mi się nie podoba to stosunek do zwierząt - taki jak w Grecji, watahy bezpańskich psów przeganiane z kąta w kąt to niestety smutny codzienny widok w tych stronach. Nie chcę jednak rozwodzić się nad minusami, wolę pokazać Wam, że warto odwiedzić ten mały ale geograficznie zaskakująco bogaty kraj!



Park Lovcen
Park krajobrazowy Lovcen to była pierwsza rzecz jaką zobaczyłam w Czarnogórze. Istne cudo! Warto wybrać się do mauzoleum Niegosza, widoki stamtąd zapierają dech w piersiach (i przyprawiają tych z lękiem wysokości o mdłości;). Mauzoleum położone jest na wysokości 1657m.n.p.m, po obu stronach strome urwisko i oczywiście bałkańskie BHP - zero barierek!





Zatoka Kotorska
Warto wybrać się w rejs po malowniczej zatoce Kotorskiej, z łodzi można podziwiać przepiękne miasteczka i porty a także zwiedzić kościółek Matki Boskiej na Skale. Po drodze zobaczyć można fort Mamula, Perast. W zależności od wycieczki przystanki są w Kotorze i Herceg Novi, oba miasta piękne, Kotor ma aż dwa tysiące lat! Warto pobłąkać się wśród uliczek starego miasta.



 



Kaniony
Niestety nie dane mi było zwiedzić ze względu na chorobę (miałam anginę przez całe wakacje w Czarnogórze... eh to moje szczęście), lecz w Montenegro znajduje się drugi największy kanion na świecie (kanion rzeki Tary)! Zaraz po Amerykańskim Grand Canion!

Monastyr Ostrog
Bardzo kameralny ale piękny i wart zwiedzenia monastyr wykuty w skale.


Jeziora Szkoderskie
Niestety również nie dane mi było odwiedzić, ale jest to tylko pretekst by pojechać tam ponownie! Pokażę zdjęcia na zachętę :)
źródło: gazeta.pl


You May Also Like

1 komentarze

  1. My jedziemy tam pod koniec sierpnia. Dużo czytałam na https://balkany.pl/ o wycieczce po Bałkanach, aby wszystko idealnie zaplanować. Powiem Wam, że z tego co rozmawiam z przyjaciółmi to Bałkany są coraz popularniejszym kierunek wyjazdowym Polaków.

    OdpowiedzUsuń

Tutu Mansion. Obsługiwane przez usługę Blogger.