Przepis: Typowe chińskie ;)

by - 08:20




Chyba nie ma na świecie osoby, która nie lubi azjatyckiej kuchni :) dlatego dziś mój klasyk: typowe chińskie jakie robię w domu. jest w miarę szybkie do zrobienia, proste, bezproblemowe a przede wszystkim smakuje słodko-kwaśno! :D

Typowe chińskie ;)


Czas przygotowania: max 1 h

Porcje: 2

 

Składniki:

Ocet
Chilli 0,5 łyżeczki
Pasta imbirowo-czosnkowa 1 łyżka
Przecier pomidorowy 250g
Kapusta pekińska 2 liście
Por
Marchewka 1
Pędy bambusa plastry
Grzyby mun (lub mieszanka w której będą wszystkie wyżej wymienione warzywa ale bez przypraw)
Papryka 1
Cebulka czerwona 1
Kurkuma 0.5 łyżeczki
Kmin 0.5 łyżeczki
Cukier brązowy 1 łyżeczka płaska
Sól
Olej kokosowy
Sos sojowy
Szczypior
Makaron ryżowy


1.

Rozgrzewamy wok z łyżką oleju kokosowego. Wsypujemy pokrojoną cebulkę, paprykę, pastę czosnkowo-imbirową, lekko podsmażamy aby cebulka się zarumieniła.
Następnie dodajemy sos sojowy (w zależności jak słoną chcemy mieć potrawę, tutaj ciężko mi ocenić jak dużo trzeba dodać, ja leję ok 2 łyżki), chwilę smażymy w sosie sojowym dodając przyprawy.

2.


Dodajemy ocet, tutaj niestety też ciężko ocenić, w zależności czy lubimy kwaśne czy nie, ja daję ok. łyżkę octu. Jest wtedy dość kwaśne, także uwaga :) Od razu dodajemy też przecier i cukier, dla fanów słonego, można dosolić, ja czasem już nie solę, bo wystarcza smak sosu sojowego. Dodajemy kapustę pekińską i warzywa, albo dla leniuchów mieszankę chińską ;) Ja lubię pokroić marchew w plastry, tak samo kroję cebulkę i paprykę, nie lubię krojenia w kostkę ;)

3.

Gotujemy makaron ryżowy i viola! Gotowe :) można jeszcze przystroić świeżym szczypiorem lub miętą. Niesamowicie smaczne doznania zapachowe gratis :)

You May Also Like

0 komentarze

Tutu Mansion. Obsługiwane przez usługę Blogger.